top of page

Manager Digital Marketing (m / f / d)

Lottmann Communications is an owner-managed agency with offices in Düsseldorf and Munich. Founded in 2002, our consultants develop innovative and creative communication strategies for national and international customers. Our focus is on the food & beverage, gastronomy, hotel, FMCG, fashion, retail, design, trade fairs and associations sectors. Lottmann Communications is a partner in an international network of experts and agencies.

For our location in Düsseldorf we are looking for a PR consultant (m / f / d) as soon as possible.

The tasks:

​

  • Creation and implementation of social media strategies and online campaigns

  • Strategic advice in all matters of digital communication

  • Development of individual content strategies, conceptual planning, independent creation and publication of content (including video and image material as well as texts) for internal and external communication channels: social media, intranet, website, blog, print

  • Planning and implementation of social ad campaigns

  • Budget planning and controlling

  • Sparring partner and source of ideas for customers

  • Influencer Marketing (establishment and expansion of influencer network, planning and implementation of campaigns) independent project management

 

Your profile:

​

  • a completed degree (preferably in the field of marketing) or comparable

  • At least 3-4 years of professional experience in the field of online communication / social media on the corporate or agency side

  • Lots of experience in project management and budget controlling

  • Experience with Photoshop, InDesign, Adobe CS, Typo 3, WordPress

  • Experience in project management and reporting, high level of initiative, dynamism and resilience

  • Team player quality

  • Creativity, enthusiasm and passion

  • Assertiveness and organizational talent

  • Business fluent English skills

​

We offer you:

​

  • a personal and friendly agency culture with flat hierarchies

  • the chance to act independently and to take leadership

  • diverse and attractive customer portfolio of national and international customers

  • sympathetic team and creative environment

  • Space for personal development
     

Interested?

​

Your application should contain the following documents:cover letter, curriculum vitae, current photo, salary expectations, work samples and references as well as the earliest possible starting date.

  • Kompetentes Team aus Junior- und Senior-Berater:innen, die standortübergreifend zusammenarbeiten 

  • Vorbereitung von Pressegesprächen und Redaktionsbesuchen

  • Beratung und Betreuung unserer Stamm- und Neukunden (B2B & B2C)

  • Unterstützung bei der Kampagnenentwicklung und Durchführung 

  • Begleitung von Pressekonferenzen, Messen, Veranstaltungen und Events

  • Erstellung und Versand von PR-Materialien 

  • Aufbau und Betreuung des Community Managements

  • Verfassen von Texten für Pressemitteilungen, Newslettern, Interviews, Websites oder Social-Media-Kampagnen 

  • Planung und Durchführung von Promotion-Aktionen

  • Erstellung von Präsentationen und PR-Konzepten 

Das bringst Du mit: 

  • Du hast ein erfolgreich abgeschlossenes Hochschulstudium im Bereich Kommunikations- oder Geisteswissenschaften, Marketing oder eine vergleichbare Ausbildung im Medienbereich

  • Du hast idealerweise bereits Erfahrungen in den Bereichen PR, Marketing oder Unternehmens- und Produktkommunikation gesammelt

  • Du weißt, wie man kommuniziert und kannst unsere Kunden auf Deutsch und Englisch begeistern

  • Du bist kreativ und hast ein gutes Gespür für aktuelle Themen und Trends 

  • Du liebst es „out of the box“ zu denken und auch mal Neues auszuprobieren

  • Du hast eine hohe Affinität für digitalen Content und kennst Dich mit den gängigen Social-Media-Tools aus

  • Du bist ein echter Teamplayer, arbeitest und handelst aber auch gern eigenverantwortlich

  • Du bringst die Bereitschaft mit, neue Tools und Fähigkeiten zu erlernen und dich weiterzuentwickeln

Das bieten wir Dir:

  • Flexibles Arbeiten und Home-Office-Modell 

  • Individuelle Entwicklungs- und Fortbildungsmöglichkeiten 

  • Support bei der Erschließung neuer Themenfelder

  • Flache Hierarchien und eine offene Feedback-Kultur

  • Eigenverantwortliches Arbeiten mit viel Raum für persönliche Entwicklung und Kreativität

  • Attraktive Bezahlung mit unternehmerischer Komponente

  • Monatskarte für den ÖPNV

  • Helle Räumlichkeiten und arbeiten in 2er-Büros

  • Kaffee, Wasser und Tee for free

Du bist neugierig geworden? 

Dann freuen wir uns auf Deine aussagekräftige Bewerbung mit Angabe Deiner Gehaltsvorstellung und Deines frühestmöglichen Eintrittstermins. 


Ansprechpartnerin:  Anja Lottmann/ E-Mail: al@lottmann-communications.de

​

Weitere Infos findest Du unter: www.lottmann-communications.de

bottom of page